Alla inlägg under september 2008

Av Sara Gustafsson - 29 september 2008 12:02

Min dag har inte rikitgt börjat så bra kan man säga.

Det började med att jag försov mig ganska mycket. Skulle vara i Södertälje vid 8 tiden och Jerry fick liv i mig vid 7.. Stress in till Tälje för att besikta bilen som INTE gick igenom. Bläääää...

Sen åkte jag hem och satt mig för att börja plugga och behövde då Microsoft offise att skriva i och vet ni vad?? Det funkade inte!!! Dom j*vlarna som jag hade köpt datorn ifrån sa inte till mig att man behövde en nyckel för att låsa upp datorn med!!! Vet ni vad den så kallade försäljaren sa? Joo.. "Du kan ju köpa den utav mig för 1200 spänn" Med en sån j*vla dryg röst.. Fy f*n vad jag blir arg...

Jag säger bara en sak... Jag behöver inte office, jag klarar mig så bra med word.

Kom ihåg det alla ni som ska köpa ny dator.. Fråga om office ingår innan ni köper så slipper ni bli lika besviken som jag...

Av Sara Gustafsson - 26 september 2008 22:07

Ush, det är ju så jag får skämas över mig själv. Skriver väldigt sällan nu som inte är meningen, det blir bara så.


I dag just nu så är jag såååå trött.. Jag har dessutom en förfärlig träningsvärk.. Jag har äntligen tagit upp bowlingen igen. Var och tränade i onsdags med mitt helt nya klot. Vilket klot det är!! Wow! Det är som ett radiostyrt klot. Ni som själv spelar vet nog vad jag menar. Det nya klotet blev ett hammer.. =)


Jag och Jerry kom precis hem från Ica Maxi. Vi var och storhandlade.. Jag är inte den som brukar bli irriterad av att storhandla utan det brukar vara Jerry som tycker det är jobbigt med allt folk.. Men i dag var det jag som blev riktigt irriterad på en sån fruktansvärd irriterande männsika.. Ush säger jag bara.. Stanna hemma människa och låt någon annan handla åt dig!


I helgen ska jag plugga, plugga, plugga.. Joo så kommer min helg se ut..



Av Sara Gustafsson - 21 september 2008 12:06

I går provade jag något helt nytt till middag.

Jerry gilalr INTE curry men det gjorde han tydligen i går.
Jag berättade inte vad som var i den lilla grytan. Han åt så finnt så.

Han frågade sedan.

- Vad är det i?

- Joo det är lite kyckling, grönsaker och curry.

- Mmm, det var ju gott.


:)

Jag hade alltså lyckats..

Av Sara Gustafsson - 20 september 2008 12:21

Det var ett tag sen jag skrev i bloggen..

Förra Lördagen var jag och Jerry hemma hos Monia, Robert, Amanda och Ronja. Amanda och Robert fyllde år så då blev det kalas. Som en tradition vi har så stannade vi kvar över natten och så klart åt vi på Robbans pizza.

Mmm gott..


I Tisdags så skulle Jerry till Göteborg så jag följde med. När vi sen kom tillbaka då åkte vi till gävle.. Så det blev en resa både upp och ner.


I dag har jag skrivit mitt första delprov. Snacka om att jag är nervös inför provsvaret. Vill så gärna ha så bra betyg som helst.. Så vi får se på måndag.


I dag ska jag bara ta det riktigt lungt. Städa lite tror jag..



Av Sara Gustafsson - 15 september 2008 15:17

Ont i ryggen.. =(

Har jobbat som ett svin sammtidigt som jag har försökt att plugga..

Jag känner mig väldigt strässad just nu i dagsläget.. Phu..


Skriver mera senare..

Av Sara Gustafsson - 8 september 2008 10:20

I dag drar jag igång på allvar.

Skolan börjar i dag och jag ligger redan före. =)

Det ska bli spännande att se hur det går för mig :)

Av Sara Gustafsson - 7 september 2008 13:16

I morse hände något som var väldigt speciellt.

Jag och Jerry satt och åt frukost tillsammans och när vi hade ätit klart så började Jerry plocka undan och då frågade han:

- Ska jag hälla mjölk i håret på dig?

Joo jag trodde jag inte han skulle våga så jag sa:

- Ja visst!

Och joo han gjorde det också.. Hela jag var dränkt i mjölk..

Jag lovar att han ska få tillbaka någon dag..


Joo så trevlig har min morgon varit. Hur har er varit?


Av Sara Gustafsson - 4 september 2008 17:11

Vaknade kl halv nio i dag av att telefonen ringde. Det var från Trosa kommun som jag har sökt jobb hos. Dom frågade ifall jag kunde tänka mig att jobba i dag. Jo visst, varför inte.

Så i dag har jag jobbat i en skola i maten. Det gick bra så i morgon ska jag jobba på ett älderboende och servera lite mat åt dom.


Känns som att jag inte kommer någonstans med mitt pluggande. Jag vill plugga hela tiden men jag kommer inte ha tid om jag ska jobba varje dag så många timmar. Jag vill helst av allt lägga ner fyra timmar på pluggandet om det ska bli bra.

Vi får se. Jag känner ju även att jag måste på något sätt bringa in lite pengar.


Ja, nu tänkte jag iallfall försöka plugga lite. Ska kanske göra lite mat först. Hmm nää jag vet inte. Ush, nu är jag så trött på allt igen. Blää..

Ovido - Quiz & Flashcards